Lediga tjänster
Just nu söker vi en IT-tekniker, Informationssäkerhetssamordnare och en Administratör. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Här publicerar vi våra lediga tjänster. Hittar du inget just nu som passar dig? Håll utkik här på sidan eller skicka oss en spontanansökan. Kanske är det just dig som vi behöver i vårt team!
Spontanansökan
Vi är alltid intresserade av att lära känna talangfulla personer som delar vårt engagemang och våra värderingar. Ge dig själv möjligheten att bli en del av vårt team genom att skicka in din ansökan redan idag!
Administratör till Unikom
Vill du vara med och arbeta i en övergripande roll för Unikom? Just nu söker vi en administratör som, tillsammans med kunniga kollegor, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.
Du kommer att ingå i staben som tillsammans utgör en övergripande stödfunktion till företaget. Inom staben samlas bland annat diariet, kommunikation och ekonomi. Vi använder oss även av ekonomi-, lön-, HR-funktionerna i våra ägarkommuner.
Om arbetsplatsen
Unikom, IT kommuner i Skåne AB, är ett IT-bolag som ägs av kommunerna Bromölla, Hörby, Höör, Osby, Sjöbo och Östra Göinge. Vi är resultatet av ett flerårigt kommunalt samarbete där vårt upplägg är unikt i Sverige.
Vårt uppdrag är en spännande satsning med en modern syn på kommunal IT-verksamhet. Vi på Unikom levererar kvalitativ och säker drift av all IT till våra ägarkommuner. För att möta samhällsutvecklingens krav och kommuninvånarnas digitala förväntningar, innefattar även vårt uppdrag att tillsammans med kommunernas verksamheter arbeta med digital utveckling och stödja samverkan, framväxt och innovation.
Inom Unikom är vi ett 50-tal anställda. Vi är stolta över att vi tillsammans skapar en trivsam och utvecklande arbetsplats. Hos oss är teamkänslan viktig och vi är angelägna om att alla bidrar med sin kompetens, sina idéer och en positiv inställning.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för:
- Företagets diarieföring och arkivering. Unikoms arkivmyndighet finns hos en av våra ägarkommuner
- Fakturahantering och debitering samt vara ett administrativt HR-stöd vid rekrytering, stöd till cheferna, arbetsskadeanmälningar samt allmänna frågor
- Kontorsservice, posthantering, lokalfrågor, profilsortiment
- Fordonsadministration
- Bokning av konferenser, resor, mötesrum
Du ska även bidra till att utveckla och förbättra våra administrativa processer. Arbetsuppgifterna i rollen som administratör är av skiftande karaktär, varav att vissa av uppgifterna är mer och andra mindre kvalificerade. Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för företaget.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå
- Minst tre års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter där diarieföring har ingått
- God förståelse för ekonomiadministrativa processer
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- Goda kunskaper i Officepaketet samt generellt goda datakunskaper
- B-körkort
För att lyckas i uppdraget behöver du vara strukturerad och noggrann samt service- och lösningsinriktad. Du är självgående, tar initiativ och har en god förmåga att prioritera, och hantera flera parallella processer. I rollen krävs vidare att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att arbeta med personal-administrativa uppgifter
- God kunskap om offentlighets- och sekretesslagen.
Du kommer vara placerad i Hörby.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Ansök senast: Vi hanterar ansökningarna löpande – sista dag för ansökan är 2025-01-06.
Bifoga CV och personligt brev. Märk din ansökan med ”Ansökan Administratör”. Mejla din ansökan till: info@unikom.se
Kontakt
Har du frågor gällande tjänsten vänligen kontakta:
- Stabschef: Napoleon Truedsson, napoleon.truedsson@unikom.se, 010-2191519
- Facklig företrädare (Vision): Thomas Engkvist, tomas.engkvist@unikom.se, 010–2191552
Informationssäkerhetssamordnare till Unikom
Vi söker en trygg och kommunikativ informationssäkerhetssamordnare som vill leda och utveckla informationssäkerhetsarbetet i vår organisation. I denna breda och självständiga roll kommer du att arbeta både strategiskt och operativt med att driva, implementera och följa upp informationssäkerhetsfrågor.
Vi söker dig som är planerande och organiserad med en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta självständigt. Vi värdesätter din analytiska och lösningsorienterade inställning samt din förmåga att hantera varierande arbetsuppgifter.
Rollen är ansvarsfull och utvecklande där du kommer att ha stor möjlighet att påverka och forma informationssäkerhetsarbetet. Du blir en del av en dynamisk organisation och får möjlighet att arbeta i nätverk både internt och externt för att stärka vår informationssäkerhet.
Om arbetsplatsen
Unikom, IT kommuner i Skåne AB, är ett IT-bolag som ägs av kommunerna Bromölla, Hörby, Höör, Osby, Sjöbo och Östra Göinge. Vi är resultatet av ett flerårigt kommunalt samarbete där vårt upplägg är unikt i Sverige.
Vårt uppdrag är en spännande satsning med en modern syn på kommunal IT-verksamhet. Vi på Unikom levererar kvalitativ och säker drift av all IT till våra ägarkommuner. För att möta samhällsutvecklingens krav och kommuninvånarnas digitala förväntningar, innefattar även vårt uppdrag att tillsammans med kommunernas verksamheter arbeta med digital utveckling och stödja samverkan, framväxt och innovation.
Inom Unikom är vi ett 50-tal anställda. Vi är stolta över att vi tillsammans skapar en trivsam och utvecklande arbetsplats. Hos oss är teamkänslan viktig och vi är angelägna om att alla bidrar med sin kompetens, sina idéer och en positiv inställning.
Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär att leda och driva Unikoms interna informationssäkerhetsarbete. Du kommer även att samordna och samverka tillsammans med våra ägarkommuner för att implementera gemensamma arbetssätt, på så sätt uppnå stordriftsfördelar inom säkerhetsarbetet. I ditt uppdrag ingår också att:
- Utveckla och förvalta styrdokument, regelverk och riktlinjer för informationssäkerhet.
- Driva och samordna riskanalyser, informationsklassningar och incidenthantering.
- Utbilda och höja säkerhetsmedvetandet hos medarbetare och ledningen.
- Samverka med andra funktioner inom bolaget och ägarkommunerna för att förbättra informationshantering, riskhantering och kontinuitetsplanering.
- Följa upp och rapportera status för informationssäkerhetsarbetet, identifierade risker och inträffade incidenter.
- Säkerställa efterlevnad av gällande lagstiftning, såsom dataskyddsförordningen (GDPR) och offentlighets- och sekretesslagen.
- Stödja vid upphandlingar och kravställning för nya tekniska lösningar.
- Utveckla och implementera IT-säkerhetspolicys och riktlinjer som passar organisationens behov och överensstämmer med gällande regler och lagar.
- Skapa processer och riktlinjer för att hantera IT-säkerhetsincidenter, inklusive utredning, rapportering och återhämtning efter incidenter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och strukturerad. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, är flexibel och har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du har god organisationsförmåga, är initiativrik och ansvarstagande, och trivs i en serviceinriktad roll.
Anställningen kan placeras i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras.
Du ska ha:
- Relevant högskole- eller universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet inom informationssäkerhet.
- God kunskap om NIS-direktivet och GDPR.
- Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team och att bygga och upprätthålla goda relationer.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
- B-körkort
Meriterande
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att arbeta med ledningssystem för informationssäkerhet (ISO 27000).
- Erfarenhet från arbete i offentlig sektor och politiskt styrda organisationer.
- Erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet och dataskydd på såväl strategisk som operativ nivå.
- Erfarenhet av att leda utbildningar och skapa säkerhetsmedvetenhet i organisationer.
- God kunskap om offentlighets- och sekretesslagen.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Ansök senast: 2025-01-06
Bifoga CV och personligt brev. Märk din ansökan med ”Ansökan Informationssäkerhetssamordnare”.
Mejla din ansökan till: info@unikom.se
Kontakt
Har du frågor gällande tjänsten vänligen kontakta:
- Stabschef: Napoleon Truedsson napoleon.truedsson@unikom.se , 010–2191519
- Facklig företrädare (Vision) : Thomas Engkvist, tomas.engkvist@unikom.se, 010–2191552
IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby
Om jobbet
Vi söker nu en nyfiken, flexibel och kommunikativ IT-tekniker till Unikom som vill bidra till utvecklingen av vår IT-miljö och leverans. I denna roll kommer du att hantera en mängd olika uppgifter och samtidigt få möjlighet att bredda dina kunskaper inom IT. Du kommer i din tjänst arbeta både självständigt och i grupp. Du kommer också ha mycket kontakt med slutanvändare, därför ställs höga krav på gott bemötande och professionalism.
Som IT-tekniker kommer du att vara schemalagd ca 40 % av din tid med att hantera och fördela inkommande ärenden som tas emot via mejl, telefon och ärendehanteringssystemet från medarbetare i våra anslutna kommuner. Resterande tid kommer du att arbeta med varierande uppgifter som bland annat innebär att:
- Hantera praktiska uppgifter som felsökning av hård- och mjukvara.
- Hantera behörigheter
- Hantera konton
- Hantera skrivare
- Hantera mobila enheter via InTune
- Arbeta med utbyten av datorer efter livscykelhantering
- Hantera ärenden både remote och onsite ute hos användare
- Felsöka Teamsrum
- Felanmäla datorer och skrivare till leverantör vid hårdvarufel / Garantiärenden
- Arbeta med beställning, installation och felsökning av PlayIPP (Informationsskärmar)
Om arbetsplatsen
Unikom, IT kommuner i Skåne AB, är ett IT-bolag som ägs av kommunerna Bromölla, Hörby, Höör, Osby, Sjöbo och Östra Göinge. Vi är resultatet av ett flerårigt kommunalt samarbete.
Vårt uppdrag är en spännande satsning med en modern syn på kommunal IT-verksamhet. Vi på Unikom levererar kvalitativ och säker drift av all IT till våra ägarkommuner. För att möta samhällsutvecklingens krav och kommuninvånarnas digitala förväntningar innefattar även vårt uppdrag att tillsammans med kommunernas verksamheter arbeta med digital utveckling och stödja samverkan, framväxt och innovation.
Inom Unikom är vi ett 50-tal anställda. Vi är stolta över att vi tillsammans skapar en trivsam och utvecklande arbetsplats. Hos oss är teamkänslan viktig och vi är angelägna om att alla bidrar med sin kompetens, sina idéer och en positiv inställning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som kan ta ansvar för ärenden som kommer in till Unikom. Du är drivande och har stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och har förmåga att förstå och tillämpa ny teknik.
Du ska ha:
- Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande dokumenterad kunskap förvärvad på annat sätt. Exempelvis genom flerårig erfarenhet av IT-support inom PC, server, hård- och mjukvara, mobila enheter, skrivare, användarhantering, felsökning med mera.
- B-körkort
Goda kunskaper inom:
- Datakommunikation/IP-baserade nätverkslösningar och är införstådd i hur en Microsoft klient/server-miljö är uppbyggd.
- Svenska och engelska i både tal och skrift.
Kännedom om:
- Processorienterat arbetssätt (ITIL)
Mycket goda kunskaper om:
- Microsofts standardapplikationer och operativsystem
- Active Directory
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Ansök senast: 2024-12-13
Bifoga CV och personligt brev. Märk din ansökan med ”Ansökan IT-tekniker”
Mejla din ansökan till: info@unikom.se
Kontakt
Har du frågor gällande tjänsten vänligen kontakta:
- Avdelningschef: Sophie Möller, sophie.moller@unikom.se, 010 – 219 15 71
- Facklig företrädare (Vision): Thomas Engkvist, tomas.engkvist@unikom.se, 010–2191552